Krasnoludki

Wrocław jest otwartym miastem dla dobrych i serdecznych ludzi. Doceniły to także krasnale obierając stolicę Dolnego Śląska jako swoją małą ojczyznę.Krasnale Wrocław

Historia wrocławskich krasnali sięga 2001 roku, kiedy to została odsłonięta pierwsza podobizna jednej z tych przemiłych istot. Pomnik ten powstał w hołdzie ludziom tworzącym niegdyś ruch społeczny „Pomarańczowa Alternatywa”. W następnych latach w różnych zakątkach Wrocławia przybywały kolejne figurki osiągając na dzień obecny liczbę ponad 100. Papa krasnal

Poniżej przedstawimy propozycję wycieczki śladami krasnali (poglądową mapkę trasy można znaleźć tu).
 Naszą eskapadę rozpoczęliśmy udając się na Plac Teatralny.
Tuż przed wejściem do Teatru Lalek znajduje się małe zgromadzenie krasnali. Idąc ulicą Świdnicką w stronę rynku, wychodząc z przejścia podziemnego spotkaliśmy krasnala wszystkich krasnali (pierwszy krasnal, który zamieszkał we Wrocławiu). Kierując się w dalszym ciągu w stronę rynku spotkaliśmy krasnale wspinające się na latarnie oraz krasnale Syzyfki – mozolnie i nieustannie toczące kamienne kule. Wrocław Krasnale SyzyfkiDochodząc do ulicy Oławskiej skręciliśmy w lewo i udaliśmy się na Plac Solny. Po drodze, obok wejścia do ratusza znajdują się kolejne trzy figurki. Na samym Placu Solnym krasnale wspinają się na latarnie. Następnie skierowaliśmy się w stronę fontanny, mijając bank spotkaliśmy krasnala próbującego wręczyć nam banknot. Nieopodal fontanny znajduję się uroczy krasnal wręczający kwiatka. Przechodząc pod tunelem obok fontanny i kierując się między budynkami na przeciwną stronę rynku trzeba uważnie patrzeć pod nogi, gdyż ciężko pracuje tam krasnal murarz. Z kolei nad jedną z restauracji znajdujących się pomiędzy wyjściami z ulic Kuźniczej i Świdnickiej spotkać można krasnala Dryndusa. Na dalszy spacer śladami wrocławskich krasnali udaliśmy się ulicą Oławską gdzie przed kwiaciarnią zadomowiły się dwa krasnale Meloman i Grajek. W dalszej części deptaka kolejny krasnal macha nam z jednej z latarni. Z ulicy Oławskiej przedostaliśmy się na równoległą ulicę Wita Stwosza a następnie powróciliśmy na ulicę Kuźniczeą gdzie stoi krasnal kowal. Idąc dalej w stronę Uniwersytetu spotkaliśmy Pierożnika. Skręciliśmy następnie w jedną z bocznych uliczek i przedostaliśmy się na plac przed Bazyliką pod wezwaniem Św. Elżbiety. Znajduje się Tam krasnal  Śpioch pilnujący wejścia do krasnalowego skarbca.Wrocław krasnali skarbiec Pospacerowaliśmy dalej ulicą Kiełbaśnicą i spotkaliśmy kolejne krasnale: wylegującego się w łóżeczku Chrapka i nieopodal dźwigającego ciężką walizkę Podróżnika. Następnie skręciliśmy w ulicę Jatki, przecięliśmy ulicę Odrzańską i ulicą Kotlarską skierowaliśmy się na Więzienną gdzie można odwiedzić krasnala Więziennika. Następnie udaliśmy się wzdłuż Odry na Bulwar Piotra Włostowica gdzie za Mostem Piaskowym wyjrzeliśmy za barierkę i odnaleźliśmy malutkiego krasnala Pracza. Tutaj my zakończyliśmy nasze wędrowanie ale zachęcamy do poszukiwania pozostałych małych mieszkańców miasta tych, do których my tym razem nie doszliśmy i tych, których przeoczyliśmy :)

Poniżej przedstawiamy link do strony, gdzie zobaczyć można wszystkie wrocławskie krasnale, poznać ich zwyczaje, oraz dowiedzieć się najnowszych wieści z krasnalowego świata: http://www.krasnale.pl/