Jezioro Leśniańskie

Wycieczka nad Jezioro Leśniańskie to ciekawy pomysł na majówkę. Zwłaszcza, że okoliczne tereny są bogate w atrakcje turystyczne. Jezioro położone jest nieopodal Gryfowa Śląskiego. jezioro lesnianskie nieopodal zamku CzochaWycieczkę proponujemy zacząć jednak od strony Leśnej.

My dostaliśmy się do tego miasta poczciwym PKSem. Wysiedliśmy na przystanku obok szkoły, przeszliśmy przez, nieopodal znajdujący się, most i weszliśmy na szlak niebieski. Po kilkunastu minutach doszliśmy do Orlich Skał, gdzie znajduje się punkt widokowy.

Rozciąga się stąd przepiękny widok na Kwisę. Po krótkiej przerwie udaliśmy się dalej wzdłuż niebieskiego szlaku, który zaprowadził nas do elektrowni wodnej. Dalej obraliśmy drogę prowadzącą żółtym szlakiem w kierunku Zamku Czocha. Zamek Czocha nieopodal jeziora leśniańskiegoZ powodu braku czasu niestety nie udało nam się zwiedzić tego zabytku. Podążając w dalszym ciągu żółtym szlakiem doszliśmy do tuneli prowadzących do drugiej elektrowni wodnej. Po krótkiej chwili odpoczynku skierowaliśmy swe kroki, niebieskim szlakiem, do ruin Zamku Rajsko. Budowla niestety popada w ruinę ale w stanie używalności zachowała się wieża, z której można podziwiać malowniczy krajobraz. Aktualnie prowadzone są tutaj prace remontowe. Mamy cichą nadzieję, iż Zamek Rajsko niedługo odzyska swój dawny blask. W dalszą drogę udaliśmy się ponownie niebieskim szlakiem, który poprowadził nas wzdłuż linii brzegowej jeziora i doprowadził do głównego dworca PKS...

Z akrykułem powiązane są:
galeria zdjęć
mapa z naniesionym śladem gps